مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 13:002020-10-31فناوري

تراز لیزری چه ابزاری است و کجا کاربرد دارد؟


یک وسیله اندازه‌گیری دستی است که جای ابزارآلات سنتی اندازه‌گیری و تراز نظیر شاغول و شلنگ تراز را در محیط پیشرفته امروزی گرفته است، در این وسیله با استفاده از فناوری لیزر و بدون نیاز به نخ یا سیم، عملیات تراز کردن، سنجش شیب و عمود کردن در کمترین زمان و با کمترین درصد خطا انجام می‌گیرد.

از این وسیله می‌شود در اندازه‌گیری و تراز کردن سطوح و مقاطع در ابعاد وسیع و فواصل طولانی استفاده کرد، به همین دلیل استفاده از این ابزار در عملیات‌های عمرانی و ساختمانی بسیار کاربردی است و حتی می‌توان در مواردی از آن به جای ترازهای بنایی بزرگ هم استفاده کرد.

نحوه کارکرد تراز لیزری در این وسیله با استفاده از اشعه لیزر و امتداد نشانگر راستای خط قائم (Y) و خط افقی (X) عملیات تراز کردن به صورت اتوماتیک و خودکار صورت می‌گیرد.

اشعه لیزر از این دستگاه به صورت دو خط عمود برهم که یکی در راستای افقی و دیگری در راستای عمودی با زاویه 90 درجه نسبت به هم قرار میگیرند، خارج می‌شود، همچنین ترازهای لیزری امکان خروج تنها یک خط در راستای عمودی یا افقی را نیز دارا هستند.

سیستم خودکار این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در صورتی که محل قرارگیری آن تراز نباشد نیز به صورت خودکار تراز می‌شود، اگر تراز لیزری انتخابی شما به سیستم خودترا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز لیزری چه ابزاری است و کجا کاربرد دارد؟

تراز لیزری چه ابزاری است و کجا کاربرد دارد؟