مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 09:502020-10-31پزشكي

ویروس کرونا قلب و عروق را هم درگیر می کند


ویروس کرونا روی قلب و عروق هم تاثیر داشته و باعث ایجاد لخته در رگ های بدن فرد مبتلا می شود.

- جی پلاس ، حمید رضا تقی پور افزود: ویروس کرونا در قلب و عروق، سیستم انعقادی بدن را فعال کرده و باعث ایجاد لخته در رگ های بدن می شود.

ایرنا نوشت؛ وی اظهار داشت: اکنون هیچ دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد و سندرم کرونا علاوه بر اینکه بیشترین صدمه را روی سیستم تنفسی ریه ها می گذارد، قلب و عروق را نیز تحت تاثیر قرار داده و به بخش پمپاژ خون آسیب می رساند زیرا باعث بروز لخته های زیادی در خون می شود و در حرکت خون به سمت ریه ها دچار اختلال می کند و توانایی پردازش اکسیژن در خون را کاهش می دهد که گاهی اوقات می تواند کشنده نیز باشد.

عضو انجمن جراحان قلب ایران ادامه داد: ویروس تاج دار کرونا باعث تحریک و التهاب بدن می شود و این التهاب در مرحله بعد باعث آسیب رسیدن به قلب عروق شده و بدن را در معرض آسیب قلبی قرار می دهد که می تواند خطرناک باشد.

تقی پور با بیان اینکه هچ دارو و واکسنی برای غلبه با کرونا تاکنون وجود نداشته، تصریح کرد: با توجه به تغییر رفتارها و واکنش های ویروس کرونا، مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند از جمع های خانوادگی به شدت پرهیز کنند زیرا در این جمع ها کسی ماسک نمی زند و انتقال ویروس با یکدیگر بسیار بالا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا قلب و عروق را هم درگیر می کند

ویروس کرونا قلب و عروق را هم درگیر می کند