مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 12:052020-10-28سياسي

درخواست فعالان محیط زیست برای ایجاد ژئوپارک گاوخونی در اصفهان


فعالان محیط زیست اصفهان در راستای متوقف کردن برداشت های بی رویه و غیرمجاز سودجویان از منابع منطقه گاوخونی، در نامه ای به استاندار اصفهان خواستار تبدیل این منطقه به «ژئوپارک» شدند.

- اصفهان-فعالان محیط زیست اصفهان در راستای متوقف کردن برداشت های بی رویه و غیرمجاز سودجویان از منابع منطقه گاوخونی، در نامه ای به استاندار اصفهان خواستار تبدیل این منطقه به ژئوپارک شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاصفهان مطرح می شود.

متن این نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر رضایی؛ استاندار محترم استان اصفهان چنانکه مستحضرید منطقه ورزنه و تالاب گاوخونی از مناطق ارزشمند استان اصفهان جهت توسعه گردشگری است.

قابلیت های ارزشمند از جمله عبور زاینده رود از پهنه منطقه، مجاورت با تالاب گاوخونی، ژئوسایت های متعدد، زیست بوم های متنوع، تاریخ کهن، محوطه های باستان شناسی، آثار تاریخی متعدد، نزدیکی به کلان شهر اصفهان و برخورداری از فرهنگی ریشه دار، غنی و منحصر به فرد، شرایط مناسبی را برای جهت توسعه گردشگری فراهم کرده است.

تالاب بین المللی گاوخونی در پست ترین ناحیه دشت اصفهان در منطقه ای خشک و مسطح یکی از با ارزشی ترین اکوسیستم های کشور در فلات مرکزی ایران است که به لحاظ شرایط جغرافیایی زیست محیطی مانند داشتن گونه های گیاهی و جانوری و همچنین سه فاکتور هیدرولوژیکی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست فعالان محیط زیست برای ایجاد ژئوپارک گاوخونی در اصفهان

درخواست فعالان محیط زیست برای ایجاد ژئوپارک گاوخونی در اصفهان