مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 23:302020-10-27اقتصادي

تاثیر انتخابات آمریکا بر نرخ ارز روانی است/ معاملات فردایی سم مهلک بازار ارز


بانک مرکزی با تخصیص به موقع ارز به کالاهای ضروری و کنترل و نظارت مناسب، تولیدکنندگان و تامین کنندگان اقلام ضروری را از مراجعه به بازار آزاد بی میل خواهد کرد.

- محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان این که چسبندگی نرخ ها باعث مقاومت کالاها در برابر کاهش قیمت متناسب با کاهش نرخ ارز می شود، اظهار داشت: کنترل نرخ ارز باید زودتر از این ها صورت می گرفت.

وی افزود: معتقدم این میزان افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد و به نظر می رسد با اعمال مدیریت صحیح می توان به تداوم ریزش نرخ ارز کمک کرد.

رییس کل اسبق بانک مرکزی آینده بازار معاملات ارز را کاهشی ارزیابی کرد و افزود: به دلیل تصمیم گیری های نادرست، مردم برای حفظ دارایی های خود، ارز خارجی خریده اند که این موضوع در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

بانک مرکزی با مشاهده روند ریزشی نرخ ارز در بازار آزاد باید نرخ ارز را در سامانه های خود نیز کاهش دهد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با تخصیص به موقع ارز به کالاهای ضروری و همچنین کنترل و نظارت مناسب، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان اقلام ضروری را از مراجعه به بازار آزاد بی میل خواهد کرد.

بهمنی با بیان این که بانک مرکزی باید ارز را به متقاضیان واقعی عرضه کند، گفت: هیچ توجیهی برای خرید ارز توسط افرادی که با یک کارت ملی اقدام به خرید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر انتخابات آمریکا بر نرخ ارز روانی است/ معاملات فردایی سم مهلک بازار ارز

تاثیر انتخابات آمریکا بر نرخ ارز روانی است/ معاملات فردایی سم مهلک بازار ارز