مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 13:352020-10-27سياسي

ظریف: طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین شد


وزیر خارجه از تدوین طرح جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبر داد و گفت: جزییات این طرح امروز و فردا در مسکو و ایروان تشریح خواهد شد و دیپلماسی فعالی را در این باره آغاز کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در استان آذربایجان شرقی و از سد خداآفرین بازدید کرده است ضمن اینکه بعد از آن به باکو و مسکو و ایروان خواهد رفت ضمن اینکه طرحی را جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین کرده ایم که با تصمیم مقامات عالی کشور امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد و بعد هم در مسکو و ایروان این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه گفت: در موضوع قره باغ دیپلماسی فعالی را جمهوری اسلامی دارد و بر اساس احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه از طریق روش های صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی ضمن اینکه این نگرانی وجود دارد که حضور تروریست های تکفیری در منطقه است  و احتمالا تروریست های دیگری هم هستند.

ظریف گفت: ما مواضع مان را به صورت شفاف به طرفین اعلام کرده ایم و گفته ایم این کار غیرقابل تحمل برای  جمهوری اسلامی  است.

وی افزود: این گفت وگوی سه ساعته با نمایندگان مجلس بسیار خوب بود و امیدوارم که این دیدارها هم به شفاف شدن مسائل کمک کند هم به پیشرفت کار کشور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین شد

ظریف: طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین شد