مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:202020-10-27اقتصادي

رفتار اقتصادی شهروندان در شرایط تحریم


افزایش سطح عمومی قیمت ها، نقل هر محفل و رسانه ای است اما اینکه شهروندان در شرایط تورمی چه رفتار اقتصادی داشته باشند که آسیب کمتری ببینند، موضوعی است که کمتر به آن پرداخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: تورم در علم اقتصاد به افزایش سطح عمومی قیمت ها گفته می شود؛ پدیده ای مذموم که در آخرین ثبت نرخ تورم نقطه ای در مهر 99 به 41.

4 درصد رسید.

این بدان معناست که خانوارها به طور میانگین 41.

4 درصد بیشتر از مهرماه پارسال برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کردند که البته این میزان افزایش در بخش کالاهای خوراکی و ضروری خانوارها بیش از نرخ میانگین اعلامی بوده و به همین دلیل است که احساس تورم بین مردم بیش از رقم 41.

4 درصد اعلامی است.

بر اساس آخرین ارقامی که مرکز آمار ایران اعلام کرده، در مهر ماه گذشته گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات با افزایش 9 واحد درصدی روبرو بوده است و از آنجا که نیمی از سبد نرخ تورم را کالاها تشکیل می دهند، می توان گفت نرخ تورم قابل لمس برای مردم اکنون در رقم بالاتری قرار دارد.

کارشناسان اقتصادی عوامل متعددی را در بروز این تورم بالا در اقتصاد ایران فهرست می کنند که مهمترین آن تحریم ها، خلق نقدینگی و رشد پایه پولی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتار اقتصادی شهروندان در شرایط تحریم

رفتار اقتصادی شهروندان در شرایط تحریم