مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 16:052020-10-26پزشكي

راه اندازی مرکز زیست بانک مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی زیست بانک مغزی (بیو بانک اعصاب) این دانشگاه در دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا دکتر فریبرز ثمینی  اظهار کرد: مرکز زیست بانک مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی و کارگروه ویژه توسعه و تعالی این علوم در کلان منطقه 9، به منظور  فراهم کردن زمینه تحقیقات نوین برای متخصصین بیماری های سیستم عصبی به ویژه بیماری های پیشرونده و پیچیده مانند آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی، صرع، ام اس و بیماری های ناشی از ضربات مغزی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: از اهداف اصلی این مرکز ارتقا دانش و توان پژوهشی متخصصین سلول های بنیادی، ترویج روش های درمانی نوین در این حوزه و ارتقا سطح سلامت است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: زیست بانک مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهار بخش تحقیقات، آموزش، تولید سلول های بنیادی و همچنین فراورده های سلول های بنیادی عصبی مانند نمونه های سرمی، مولکولی و بافتی ، در راستای ارتقا و تولید علم نوین با انجام پژوهش های پایه ای و کاربردی ایفای نقش می کند و زیرساخت های لازم برای تامین منابع تحقیقات انسانی  و خدمات سلول درمانی در زمینه بیماری های دستگاه عصبی را در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز زیست بانک مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه اندازی مرکز زیست بانک مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد