مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:252020-10-26اقتصادي

روز بورسی پارلمان/ از کالبد شکافی جهش و ریزش بورس تا طرحی برای حفظ تعادل بازار


گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از وضعیت بازار سرمایه امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد؛ این گزارش علاوه بر آنکه مسئول مستقیم وضعیت فعلی را وزارت اقتصاد و سازمان بورس اعلام کرد حاوی طرحی برای ایجاد تعادل در بازار بود.

-   رییس سازمان بورس اظهار داشت: یعنی این رقم نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش داشته است ضمن آنکه بحث تامین مالی دولت هم از بازار سرمایه اتفاق مهمی بود که انجام شد و دولت تاکنون از بازار سرمایه 32 هزار میلیارد تومان سهام فروخته است که در صورت عدم فروش این سهام دولت باید برای تامین مالی خود به سمت کارهایی قدم برمی داشت که تورم زا خواهد بود.

قالیباف اصل افزود: فروش اوراق از طرف دولت 90 هزار میلیارد تومان بود که این آمار قابل توجهی است، سال گذشته فروش سهام از طرف دولت صفر بود اما امسال به 32 هزار میلیارد تومان رسید.

وی تاکید کرد: تاسیس شرکت های عام یکی دیگر از اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار طی سال جاری بود، طی نیمه اول سال که نقدینگی وارد بازار می شد تلاش کردیم تا این نقدینگی توسط عرضه ها و عرضه اولی ها از بازار جذب شود.

این مباحث بسیار مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به مصوبه دولت در مورد سهام شناوری که سهام شناوری کل بازار را به 25 درصد افزایش داد و موجب شد عرضه های خوبی در آن مقطع از سمت بازار بورس انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز بورسی پارلمان/ از کالبد شکافی جهش و ریزش بورس تا طرحی برای حفظ تعادل بازار

روز بورسی پارلمان/ از کالبد شکافی جهش و ریزش بورس تا طرحی برای حفظ تعادل بازار