مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 12:152020-10-24اقتصادي

دولت نظارت بر بانک ها را تشدید کند/ نرخ سود بانکی پایین است


دولت باید نرخ سود بانکی را اندکی افزایش و نظارت بر بانک ها را برای هدایت منابع به سوی تولید تشدید کند.

- محمد رضا محمدی مزرعه ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که باعث به هم ریختگی بازار شده، سرگردانی حجم وسیعی از پول های مردم است که از یک روز سر از بازار طلا و روز دیگر سر از بازار ارز و روز دیگری سر از بورس و بازار خودرو و مسکن و .

در می آورد.

وی افزود: مردم عادی در شرایط اطلاعاتی عادی، آگاهی های کافی برای هدایت مناسب سرمایه های خود به سوی حوزه های مناسب اقتصادی را ندارند و همین امر باعث میدان یافتن دلالان و سفته بازان و سودجویان در کشور برای شایعه سازی و هدایت کاذب آنها به سوی برخی بخش ها می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ضرورت افزایش دو تا 3 درصدی سود بانکی در کشور به منظور ایجاد ثبات در سپرده ها و باقی ماندن سپرده های سررسید شده در شبکه بانکی، خاطرنشان کرد: افزایش سود سپرده های بلند مدت در بانک ها نه تنها سبب چالش اقتصادی نخواهد شد بلکه بخشی از نقدینگی را نیز در جامعه مدیریت می کند.

محمدی مزرعه تصریح کرد: دولت در عین حال باید نظارت کافی و دقیق بر نوع هزینه کرد سپرده های مردم و سوق دادن منابع بانک ها به سمت تولید داشته باشد چون بانک ها در عمل نشان داده اند که اگر نظارت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت نظارت بر بانک ها را تشدید کند/ نرخ سود بانکی پایین است

دولت نظارت بر بانک ها را تشدید کند/ نرخ سود بانکی پایین است