مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 11:002020-10-24اقتصادي

افزایش 200 درصدی قیمت برنج خارجی از ابتدای امسال


دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، افزایش نرخ ارز، وابستگی واردکنندگان و بنکداران به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز و در کنار آن سودجویی و گرانفروشی از تولید تا توزیع را عامل اصلی افزایش قیمت برخی از اقلام غذایی دانست.

- دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، افزایش نرخ ارز، وابستگی واردکنندگان و بنکداران به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز و در کنار آن سودجویی و گرانفروشی از تولید تا توزیع را عامل اصلی افزایش قیمت برخی از اقلام غذایی دانست.

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون قیمت برنجی خارجی با افزایش 200 درصدی مواجه شده است، گفت: ابتدای امسال قیمت عمده هر کیلو برنج خارجی 7200 تومان بود که در حال حاضر قیمت عمده آن به 22 هزار تومان رسیده است.

وی علت این افزایش قیمت را افزایش نرخ ارز و وابستگی واردکنندگان و بنکداران به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز دانست، گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ده ها هزار تن محموله برنج در بنادر و گمرکها باقی مانده و ترخیص نشده است.

عدم ترخیص این محموله ها به دلیل عدم تخصیص ارز منجر به اضافه شدن هزینه انبارداری و دموراژ به قیمت نهایی برنج شده و این هزینه ها در نهایت از جیب مصرف کننده می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 200 درصدی قیمت برنج خارجی از ابتدای امسال

افزایش 200 درصدی قیمت برنج خارجی از ابتدای امسال