مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 08:002020-10-24اقتصادي

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طیور بومی گلستان علیه «نیوکاسل»


مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز فاز دوم طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای استان گلستان خبرداد.

- آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طیور بومی گلستان علیه نیوکاسل ایسنا/گلستان مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز فاز دوم طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای استان گلستان خبرداد.

غلامرضا محرابی، هدف از اجرای این طرح را ایمن سازی طیور بومی اعم از مرغ، خروس، اردک، غاز، بوقلمون، بلدرچین و کبوتر عنوان کرد و گفت: با این عمل میزان قابل توجهی از شیوع بیماری در طیور صنعتی کاسته خواهد شد و از همین رو سهم بسزایی در بالا بردن بهره وری اقتصادی در این صنعت دارد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت کاملاً رایگان اجرا می شود و استقبال خوبی نیز در فاز اول از آن صورت گرفته است، افزود: پیش بینی می شود در مرحله دوم اجرای این طرح، یک میلیون و 400 هزار قطعه طیور بومی علیه این بیماری واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تأکید کرد: در این فاز که به مدت یک ماه انجام می شود اولویت با طیور روستایی است که بیشترین احتمال درگیری و نزدیک ترین فاصله را با مزارع پرورش طیور صنعتی داشته اند.

به گزاش ایسنا به نقل از دامپزشکی گلستان، محرابی خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح نیز که نیمه اول امسال انجام شد، یک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طیور بومی گلستان علیه «نیوکاسل»

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طیور بومی گلستان علیه «نیوکاسل»