مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 06:102020-10-22سياسي

استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب


رهبر معظّم انقلاب به استفتائاتی درباره درباره کرونا پاسخ دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ استفتائات جدید (آبان ماه) به شرح ذیل روی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت: فاصله افتادن بین نماز واجب و نماز احتیاط سؤال1: اگر نماز احتیاط به عهده نمازگزار باشد و بین نماز واجب و نماز احتیاط فاصله بیفتد، آیا باید نماز اعاده شود؟ جواب: اگر کسی که وظیفه او خواندن نماز احتیاط است، آن را پیش از خارج شدن از حالت نماز به جا نیاورد، بنابر احتیاط واجب باید ابتدا نماز احتیاط را بخواند و سپس نماز را نیز اعاده کند.

اجیر گرفتن برای انجام واجبات شخص زنده سؤال2: مادرم از کار افتاده است و نماز و روزه قضا دارد، با توجه به اینکه در قید حیات هستند آیا می توانیم کسی را برای گرفتن نماز و روزه های قضا اجیر کنیم؟ جواب: کسی که در قید حیات می باشد لازم است تا آخر عمر، نماز و روزه ها را شخصا قضا کند و نمی تواند برای انجام نماز و روزه های قضا شده، کسی را اجیر کند وگرنه لازم است وصیت کند که پس از مرگش از طرف او (گرچه با گرفتن اجیر) انجام شود.

تعیین مسافت شرعی سؤال3 : مسافت شرعی، چند کیلومتر است و کیفیت محاسبه آن چگونه است؟ جواب: مسافت شرعی که موجب شکسته شدن نماز می شود، حدود 41 کیلومتر در مسافت امتدادی (فقط رفت) و 20.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب

استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب