مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 20:452020-10-20بين الملل

اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران چه بود؟


یک کارشناس مسائل شبه قاره با تشریح اهداف سفر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان به ایران گفت: عبدالله عبدالله به دنبال این است که موضع کشور افغانستان در مقابل طالبان با یارگیری منطقه ای تقویت شود.

- یک کارشناس مسائل شبه قاره با تشریح اهداف سفر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان به ایران گفت: عبدالله عبدالله به دنبال این است که موضع کشور افغانستان در مقابل طالبان با یارگیری منطقه ای تقویت شود.

پیرمحمد ملازهی در گفت وگو با ایسنا در خصوص سفر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه افغانستان به ایران با بیان این که واقعیت این است مذاکراتی که با آمریکا بین زلمای خلیل زاد، نماینده آمریکا و طالبان آغاز شد در این مذاکرات ایران را دور زدند، گفت: بر همین اساس دو دیدگاه شکل گرفت، دیدگاهی که ایران مطرح کرد بر این مبنا بود که راه حل پایان جنگ در افغانستان با همکاری کشورهای منطقه، دولت افغانستان و طالبان باشد، در واقع ایران به دنبال همکاری های منطقه ای در این مسئله بود.

وی تصریح کرد: اما دیدگاه آمریکایی ها برخلاف این موضوع بوده و قصد داشتند با دخالت خود مسئله را حل کنند.

در پایان مذاکرات هم توافقی که بین آمریکا و طالبان شکل گرفت و قراردادی که امضا کردند پیش بینی شده بود یک ماه بعد مذاکرات بین الافغانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران چه بود؟

اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران چه بود؟