مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 17:402020-10-20اقتصادي

برداشت عناب از اولین باغ متراکم پیوندی و الگویی رقم اکراینی در مرند


معاون رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از برداشت عناب از اولین باغ متراکم پیوندی، الگویی رقم اکراینی از عنابستان در اراضی دیزج یکان این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مرند، علی صیادی در بازدید از این باغ اظهار داشت: این باغ در سطح نیم هکتار به صورت باغ متراکم پیوندی، الگویی رقم اکراینی احداث شده که در این شیوه با تلفیق روش های نوین مدیریت در احداث باغ سبب می شود تولید و عملکرد در واحد سطح به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اکثراً کاشت این گیاه بصورت سنتی انجام می گیرد، بیان کرد: در این باغ متراکم پیوندی جدید، تعداد 220 اصله درخت با فواصل دو متر روی ردیف و چهار متر بین ردیف ها است.

صیادی، امکان استفاده از ژنوتیپهای برتر با استفاده از پیوند را از دیگر مزیت های این شیوه عنوان کرد و گفت: با توفیقاتی که در امر جوانه زنی بذور و همچنین موفقیت هایی که در روش های پیوند این گیاه حاصل شد، امکان تولید درختان پیوندی و احداث نهالستان فراهم می باشد.

معاون رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: با توجه به خصوصیات بارز عناب از قبیل مقاومت در برابر خشکی و خشکسالی، نوسانات دمایی و شرایط آب و هوایی و شوری، ارزش بالای اقتصادی عناب، پایین بودن هزینه های تولید، بهره وری مناسب ،خواص د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت عناب از اولین باغ متراکم پیوندی و الگویی رقم اکراینی در مرند

برداشت عناب از اولین باغ متراکم پیوندی و الگویی رقم اکراینی در مرند