مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 12:352020-10-20اقتصادي

توزیع بذر سیاه دانه برای 500 هکتار از اراضی گلستان


مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید و فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تاکنون بذر سیاه دانه موردنیاز برای کشت در بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان توزیع شده است.

- ایسنا/گلستان مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید و فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تاکنون بذر سیاه دانه موردنیاز برای کشت در بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان توزیع شده است.

مصطفی حمیدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سیاه دانه یک گیاه دارویی است که در برخی از نقاط ایران به صورت خودرو رشد می کند و در برخی نقاط دیگر، به صورت زراعی کشت و کار می شود.

وی با اشاره به اینکه سیاه دانه مصارف گسترده ای در صنایع غذایی و دارویی دارد، افزود: سیاه دانه اثر ضد میکروبی، ضد سرطان، ضد حساسیت و ضد دیابت دارد.

حمیدی با اشاره به توزیع بذر برای بیش از 500 هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: این بذور در شهرستان های گرگان، کردکوی، علی آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس، کلاله، گالیکش و مراوه تپه توزیع شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: بذر توزیع شده در استان رقم پاکوتاه بوده که زودرس است و دارای عملکرد مطلوبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بذر سیاه دانه برای 500 هکتار از اراضی گلستان

توزیع بذر سیاه دانه برای 500 هکتار از اراضی گلستان