مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:302020-10-20اقتصادي

نجات از سقوط با طناب بیمه ، اما کی؟


در حالی که راهنمایان گردشگری این روزها بیشترین آسیب را در صنعت بسیار زیان دیده ی گردشگری کشورمان از ناحیه شیوع کرونا به جان خریده اند ولی هنوز هم بیمه این گروه شغلی در معرض فروپاشی با هاله ای از ابهام مواجه است.

- ایسنا/یزد در حالی که راهنمایان گردشگری این روزها بیشترین آسیب را در صنعت بسیار زیان دیده ی گردشگری کشورمان از ناحیه شیوع کرونا به جان خریده اند ولی هنوز هم بیمه این گروه شغلی در معرض فروپاشی با هاله ای از ابهام مواجه است.

راهنمایان گردشگری، اولین و متضررترین زنجیره صنعت گردشگری کشورمان در بحران کرونا هستند که کمرشان با رکود چندین ماهه این صنعت خمیده و بعضاً نیز زیر بار مشکلات اقتصادی شکسته است به طوری که خیلی از فعالان این بخش به سمت مشاغل دیگر سوق یافته و خیلی های دیگر نیز همچنان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

البته هرچند ارائه تسهیلات و سایر خدمات تسکینی بر درد بیکاری درازمدت این فعالان گردشگری بود اما مشکل آنها صرفاً شیوع کرونا نیست و از مدتها پیش خواسته اصلی آنها یعنی پوشش بیمه ای از سوی مسئولان و متولیان امر بی پاسخ مانده است؛ خدمتی که در این روزهای کرونایی به عنوان راه نجات و جلوگیری از دست دادن این نیروهای متخصص برای گردشگری پساکرونا، ضروری اما هنوز هم مورد غفلت مسئولان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات از سقوط با طناب بیمه ، اما کی؟

نجات از سقوط با طناب بیمه ، اما کی؟