مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-20بين الملل

اندونزی درخواست آمریکا برای میزبانی از هواپیماهای جاسوسی و شناسایی اش را رد کرد


چهار مقام ارشد اندونزیایی اعلام کردند، اندونزی امسال پیشنهاد واشنگتن را برای آنکه اجازه دهد هواپیماهای شناسایی بویینگ پی-8 پوسایدون آمریکا در این کشور فرود آیند و سوخت گیری مجدد انجام دهند، - چهار مقام ارشد اندونزیایی اعلام کردند، اندونزی امسال پیشنهاد واشنگتن را برای آنکه اجازه دهد هواپیماهای شناسایی بویینگ پی-8 پوسایدون آمریکا در این کشور فرود آیند و سوخت گیری مجدد انجام دهند، رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقامات آگاه اندونزیایی گفتند: پیش از آنکه جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی این درخواست واشنگتن را رد کند، مقامات آمریکایی در ژوییه و اوت چندین بار این پیشنهاد را به وزرای دفاع و خارجه اندونزی مطرح کردند.

این در حالی است که نمایندگان رییس جمهور و وزیر دفاع اندونزی، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت آمریکا در جاکارتا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده اند.

نمایندگان وزارت دفاع و وزیر امور خارجه اندونزی نیز از اظهارنظر در رابطه با این موضوع امتناع کردند.

چهار مقام مذکور گفتند: این پیشنهاد که در بحبوحه تشدید رقابت ها میان آمریکا و چین برای نفوذ در جنوب شرق آسیا مطرح شده، دولت اندونزی را غافلگیر کرد چرا که اندونزی یک سیاست دیرینه دال بر سیاست خارجه بی طرفانه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندونزی درخواست آمریکا برای میزبانی از هواپیماهای جاسوسی و شناسایی اش را رد کرد

اندونزی درخواست آمریکا برای میزبانی از هواپیماهای جاسوسی و شناسایی اش را رد کرد