مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 06:352020-10-19فرهنگي

مرسین دری به ایران پیش از پادشاهی های بزرگ


سرپرست هیات باستان شناسی گورستان مرسین گفت: یافته های گورستان مرسین نقش مهم و موثری در کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی ساکنان فلات ایران پیش از برآمدن شاهنشاهی های بزرگ ماد و هخامنشی دارد.

- ایسنا/سمنان سرپرست هیات باستان شناسی گورستان مرسین گفت: یافته های گورستان مرسین نقش مهم و موثری در کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی ساکنان فلات ایران پیش از برآمدن شاهنشاهی های بزرگ ماد و هخامنشی دارد.

مهرداد ملک زاده 28 مهرماه در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی از گورستان باستانی مرسین با اعلام این خبر افزود: در کاوش های اخیر نمونه های ارزشمندی از سفالینه های معروف به سفال نخودی غربی جدید که نشانگر آثار عصر آهن یا دوره ماد است کشف شده است.

سرپرست هیات باستان شناسی گورستان مرسین با اشاره به اینکه تا کنون نزدیک 35 گور حفاری شده است، گفت: این گورستان یافته های ارزشمندی داشته که تعدادی از آثار در موزه سمنان به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به قدمت و دیرینگی این گورستان باستانی اضافه کرد: این گورستان متعلق به دوره های عصر آهن 3 است .

سرپرست هیات باستان شناسی گورستان مرسین با بیان اینکه کاوش نجات بخشی گورستان مرسین از اواسط تابستان 1393 آغاز شده است افزود: بررسی باستان شناختی، شناسایی و مستندنگاری آثار تاریخی – فرهنگی محدوده سد فینسک و به دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرسین دری به ایران پیش از پادشاهی های بزرگ

مرسین دری به ایران پیش از پادشاهی های بزرگ