مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-18اجتماعي

ستاره اِبط الجوزا از آنچه تصور می شد به ما نزدیک تر است


ستاره قرمز غول پیکر اِبط الجوزا یا شبان شانه (Betelgeuse) که در صورت فلکی شکارچی قرار دارد، مدتهاست توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

- ستاره " اِبط الجوزا" از آنچه تصور می شد به ما نزدیک تر است ستاره قرمز غول پیکر "اِبط الجوزا" یا "شبان شانه"(Betelgeuse) که در صورت فلکی "شکارچی" قرار دارد، مدتهاست توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این ستاره ابرغول سرخ یکی از درخشان ترین ستاره های آسمان است اما اخیراً رفتار عجیبی داشته است.

به طور کلی مشاهده شده است که یکی از درخشان ترین ستاره های آسمان از اواخر سال 2019 مقداری از درخشندگی خود را از دست داده است.

دانشمندان قبلا حدس زده بودند که احتمال علت این امر انفجار آن بوده است اما مطالعه جدیدی که توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان انجام شده توضیح بیشتری را در این باره ارائه کرده است.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که ممکن است 100 هزار سال دیگر طول بکشد تا ستاره قرمز غول پیکر ابط الجوزا در یک انفجار آتشین از بین برود.

این مطالعه که به رهبری دکتر مریدیت جویس (Meridith Joyce) از دانشگاه ملی استرالیا(ANU) انجام شده نشان می دهد که اکنون زمان مرگ این ستاره غول پیکر نیست و زمان زیادی تا از بین رفتن آن مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاره اِبط الجوزا از آنچه تصور می شد به ما نزدیک تر است

ستاره اِبط الجوزا از آنچه تصور می شد به ما نزدیک تر است