مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-18فرهنگي

کاوش در گورستان مرسین باید سال آینده ادامه یابد


سرپرست هیأت باستان شناسی گورستان مرسین گفت: این فصل از کاوش ها تا اواخر مهرماه ادامه دارد و باید در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهرداد ملک زاده اظهار کرد در کاوش های اخیر در گورستان مرسین، نمونه های ارزشمندی از سفالینه های معروف به سفال نخودی غربی جدید که نشانگر آثار عصر آهن یا دوره ماد بوده، کشف شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 35 گور حفاری شده است، گفت: این گورستان یافته های ارزشمندی داشته که تعدادی از آثار در موزه سمنان به نمایش درآمده است.

ملک زاده بیان کرد: بر اساس آزمایش های رادیو کربن در سال 1393 مشخص شد، یافته های این گورستان به حدود 450 سال قبل از میلاد برمی گردد و این یافته ها نقش مهمی در بازسازی زندگی و طرز معیشت اواخر دوره ماد و اوایل دوره هخامنشی دارد.

او با تأکید بر اینکه این یافته ها نقش مؤثری در رونق گردشگری و شناخت فرهنگ منطقه سمنان دارد، گفت: این فصل از کاوش تا اواخر مهرماه ادامه دارد و باید در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

ملک زاده افزود: این گورستان متعلق به دوره های عصر آهن 3 (دوره ماد و اوایل دوره هخامنشی) بوده و پیش از راه اندازی سد فینسک، تخلیه آثار موجود در این گورستان ضروری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش در گورستان مرسین باید سال آینده ادامه یابد

کاوش در گورستان مرسین باید سال آینده ادامه یابد