مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-16پزشكي

بی توجهی مردم به ارزان ترین عامل مقابله با کرونا


عجیب است که افرادی که خود و اطرافیانشان به استفاده از ماسک به عنوان ارزانترین عامل و ابزار بهداشتی مقابله با بیماری کرونا بی توجه بوده و عملا خود را در آغوش ویروس کووید 19 قرار می دهند، - پس از ابتلا به بیماری حاضرند میلیون ها تومان برای رهایی از درد و رنج ناشی از ابتلا به آن و گریز از مرگ ناخواسته هزینه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: با اینکه پزشکان بارها بر استفاده از ماسک و فاصله گذرای اجتماعی بعنوان تنها سلاح موثر بر علیه بیماری کرونا تاکید دارند اما شهروندان استان اردبیل دلایل بی اساسی برای عدم استفاده از این ابزار بهداشتی مهم ارایه می دهند.

تنگی نفس و احساس ناخوشایند با استفاده از ماسک ، حساسیت پوستی ، به هم خوردن آرایش صورت ، فراموش کردن ، هزینه بالا ، عدم نیاز به ماسک با تصور توان بدنی و حتی خیالی پنداشتن بیماری کرونا و کوچک شمردن آن از جمله عوامل و دلایل ارایه شده توسط شهروندان استان اردبیل در عدم استفاده از ماسک اعلام می شود.

این در حالی است که به اعتقاد صاحب نظران استفاده از ماسک یکی از اقدامات پیشگیرانه ای است که می تواند شیوع بیماری های ویروسی تنفسی از جمله کووید19 را محدود نماید.

مطالعات مربوط به آنفلوآنزا، بیماری های شبیه آنفلوآنزا و کرونا نشان می دهد که استفاده از ماسک می تواند از انتشار قطرات عفونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی مردم به ارزان ترین عامل مقابله با کرونا

بی توجهی مردم به ارزان ترین عامل مقابله با کرونا