مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-15سياسي

عضو خبرگان: کسانی که به خارج نگاه دارند، اقتصاد را هم به «ترس» مبتلا می کنند


حجّت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه کسانی که اقتصاد را وابسته به خارج از کشور می کنند، زمینه مبتلا شدن اقتصاد به ترس را فراهم می کنند، گفت: - حجّت الاسلام محمّد حاج ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر اینکه ترسوها حق ندارد اسم عقلانیت را بیاورند، گفت: علمای اخلاق درباره صفات اخلاقی، مباحث عمیقی را مطرح می کنند.

یکی از نکات این است که این صفات اگر جنبه افراط یا تفریط پیدا کنند مذموم است و حالت ارزشمند در این صفات، حالت اعتدال است.

وی ادامه داد: درباره صفت ترس اینطور گفته شده که نقطه افراط، تهور و بی باکی است و نقطه تفریط، ترس است و نقطه اعتدال، صفت شجاعت عنوان شده است.

نماینده زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شخص شجاع کسی است که نه آنچنان بی باک و بدون رعایت تدابیر لازم تن به خطر بزند، و نه اینکه پیوسته از خطرات فراری باشد و از ترس اینکه گرفتار یک آسیبی بشود، میدان را خالی کند.

عنوان شجاعت، عنوانی است که مربوط به حالت اعتدال و حد وسط ترس و تهور به شمار می رود.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه شخص عاقل نه دچار ترس می شود و نه تهور، تصریح کرد: نکته مهم این است که گاهی اشخاصی گرفتار حالت تفریط در این صفت مطلوب یعنی شجاعت هستند و حالت تفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو خبرگان: کسانی که به خارج نگاه دارند، اقتصاد را هم به «ترس» مبتلا می کنند

عضو خبرگان: کسانی که به خارج نگاه دارند، اقتصاد را هم به «ترس» مبتلا می کنند