مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 06:002020-10-15اجتماعي

تالاب کانی برازان میزبان 50 هزار قطعه پرنده مهاجر می شود


رییس اداره محیط زیست مهاباد با بیان اینکه تالاب کانی برازان بهشت پرندگان ایران است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 50 هزار قطعه پرنده وارد این تالاب شود.

- فاروق سخنور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با آغاز فصل مهاجرت پرندگان 10 هزار قطعه پرنده مهاجر شامل انواع خوتکا، اردک سرسبز و اردک نوک پهن وارد بین المللی کانی برازان شدند، افزود: مهاجرت پاییزی پرندگان تا پایان آذرماه ادامه دارد و این روزها زیبایی و صدای دلنشین پرندگان شوق تماشای این تالاب را دو چندان می کند.

وی با اشاره به اینکه شرایط مساعد آب و هوایی پوشش گیاهی و عمق آب مناسب حدود یک متری باعث افزایش 10 تا 12 درصدی مهاجرت پرندگان پاییزی شده است، ادامه داد: تالاب بین المللی کانی برازان که با عنوان بهشت پرندگان ایران از آن نام برده می شود یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه است و این روزها با ورود انواع پرندگان مهاجر به یکی از بهترین قطب های صنعت اکوتوریسم منطقه تبدیل شده است.

رییس اداره محیط زیست مهاباد اظهارکرد: تالاب کانی برازان به دلیل وضعیت زیستی و امنیت مناسب آن، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که بر اساس آخرین بررسی های انجام شده بیش از 50 هزار بال از 110 گونه پرنده خشک زی و آبزی در این تالاب ثبت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب کانی برازان میزبان 50 هزار قطعه پرنده مهاجر می شود

تالاب کانی برازان میزبان 50 هزار قطعه پرنده مهاجر می شود