مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:502020-10-14اقتصادي

ماسک 1300 تومانی در تمامی داروخانه ها عرضه شد/ اعلام تخلفات به سامانه 190


رییس سازمان غذا و دارو از توزیع ماسک با قیمت مصوب در داروخانه ها خبر داد و گفت: مردم نباید از داروخانه و دیگر اماکن، ماسک سه لایه را بیشتر از قیمت 1300 تومان خریداری کنند.

- جی پلاس ، محمدرضا شانه ساز در نشست خبری گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا، میزان تولید و مصرف انواع ماسک در کشور، بسیار محدود بود و در عین حال بخشی از تولید علاوه بر پوشش نیاز داخلی، صادر می شد.

مهر نوشت؛ وی افزود: با شیوع بیماری کرونا در فاز اول، نیاز کشور حدود 20 برابر افزایش یافت که در کوتاه مدت امکان تامین این نیاز وجود نداشت.

بر همین اساس یک الی یک ماه و نیم مشکلاتی را داشتیم که نیروهای مردمی به کمک آمدند و نیاز کشور برطرف شد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: نزدیک به 80 تا 90 روز از اعلام رسمی قیمت ماسک برای مصرف کننده می گذرد، اما متاسفانه شاهدیم که علی رغم تولید بسیار زیاد ماسک در کشور، این اقلام با رقم های بالاتر از 1,300 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

شانه ساز با بیان اینکه طبق دستور رییس جمهور حتماً باید این قیمت رعایت شود، افزود: بر همین اساس ظرف چند هفته گذشته پیگیری هایی با جدیتی بیشتر انجام شد و امروز اعلام می کنم که در فاز اول برنامه ریزی کردیم تا بیش از 60 میلیون ماسک را که توسط 23 شرکت تولیدی، تولید می شود و از طریق شرکت های پخش سراسری به داروخانه های سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک 1300 تومانی در تمامی داروخانه ها عرضه شد/ اعلام تخلفات به سامانه 190

ماسک 1300 تومانی در تمامی داروخانه ها عرضه شد/ اعلام تخلفات به سامانه 190