مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 09:402020-10-14پزشكي

ترمیم بافت با کمک یک ماده سمی باکتریایی


پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک ماده سمی باکتریایی بتواند به کاهش التهاب پوستی و ترمیم بافت کمک کند.

- پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک ماده سمی باکتریایی بتواند به کاهش التهاب پوستی و ترمیم بافت کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، باکتری استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus)، از ارگانیسم های بی ضرری است که در بدن انسان یافت می شوند.

معمولا یک نفر از هر چهار نفر، این باکتری را روی پوست و همچنین روی غشای مخاطی مجرای تنفسی خود دارد و از این موضوع بی خبر است.

این باکتری های بی ضرر در برخی موارد می توانند به پاتوژن تبدیل شوند و به التهاب پوستی، عفونت ریوی و در موارد شدیدتر به سپتیسمی بیانجامند.

پروفسور الیور ورز (Oliver Werz)، استاد دانشگاه فریدریش شیلر ینا (University of Jena) در آلمان و از پژوهشگران این پروژه گفت: این شرایط هنگامی رخ می دهد که باکتری به سرعت عمل کند و سیستم ایمنی به واسطه عفونت یا زخم ضعیف شود.

ورز و همکارانش، مکانیسم دفاع مولکولی سیستم ایمنی انسان را در مقابله با عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس بررسی کردند و به کشف شگفت آوری دست یافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم بافت با کمک یک ماده سمی باکتریایی

ترمیم بافت با کمک یک ماده سمی باکتریایی