مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-14اقتصادي

90 درصد جمعیت چگنی روستایی هستند


ایسنا/لرستان فرماندار چگنی گفت: 90 درصد جمعیت چگنی روستایی هستند.

قدرت الله ترابی نژاد در جلسه کارگروه اشتغال که امروز 23 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: چگنی با 45 هزار نفر جمعیت دارای سه بخش و شش دهستان است که عمده فعالیت مردم دامپروری و کشاورزی است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش صنایع فعالیت های دارند و در این راستا وضعیت خوبی دارد؛ کشت و صنعت لرستان که در حدود 1100 نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

فرماندار چگنی خاطرنشان کرد: شهرک دام سفید کوه 100 واحد دامپروری دارد که ظرفیت خوبی بوده همچنین معدن سنگ گوهره که در کشور تک و نمونه است و سنگ گوهره مربوط شهرستان چگنی است.

ترابی نژاد اضافه کرد: حدود 28 معدن در شهرستان هست که عمدتاً 19 تا آن فعال است و در این معادن حدود 1000 نفر مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: صنعت مرغ ماهان 100 هزار قطعه ای نیز در شهرستان وجود دارد که اگر زنجیره آن تکمیل شود ظرفیت بسیار بالایی است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه دامداری سنتی و کارخانه الکل سازی ویسیان در شهرستان وجود دارد، افزود: شهرک صنعت فولاد در شهرستان هست ولی متأسفانه تاکنون حدود دو سال بوده تعطیل شده است.

ترابی نژاد ادامه داد: صنایع دستی در شهرستان وجود دارد که ظرفیت های خوبی است اما در بعد تشکیلات اداری ضعیف هستیم و باید مستقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد جمعیت چگنی روستایی هستند

90 درصد جمعیت چگنی روستایی هستند