مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 06:502020-10-13اقتصادي

حیواناتی که ممکن است در ایران نیست شوند


اینجا طیف وسیعی از جانوران از نظر جثه یافت می شوند؛ از حشره خور کوتوله 2 گرمی در دشت مغان گرفته تا خرس قهوه ای به وزن بیش از 200 کیلوگرم و جالب تر آنکه تنها در میان مهره داران بیش از 250 گونه پرنده در استان اردبیل شناسایی و گزارش شده که این تعداد گونه معادل .

- ایسنا/اردبیل اینجا طیف وسیعی از جانوران از نظر جثه یافت می شوند؛ از حشره خور کوتوله 2 گرمی در دشت مغان گرفته تا خرس قهوه ای به وزن بیش از 200 کیلوگرم و جالب تر آنکه تنها در میان مهره داران بیش از 250 گونه پرنده در استان اردبیل شناسایی و گزارش شده که این تعداد گونه معادل همه گونه های پرنده چندین کشور اروپایی است اما چه حیف و صد افسوس که جانشان با شکار بی رویه و تخریب وسیع زیستگاه های آن توسط ایرانی ها در خطر است و ممکن است در ایران نیست شوند.

متاسفانه روند انقراض گونه های زیستی با سرعت نگران کننده ای افزایش یافته و ایران نیز از این گردونه انقراض درامان نیست و قطعا با حذف هر گونه جانوری از چرخه طبیعت و از دست رفتن نقش آن در پایداری محیط زیست، کره خاکی یک قدم به سوی نابودی پیش خواهد رفت.

وضعیت قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل رو به هشدار است مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، چالش های حیات وحش استان را در مقابل ایسنا ردیف کرده و هشدار داد: متاسفانه در 3 دهه گذشته به واسطه شکار بی رویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیواناتی که ممکن است در ایران نیست شوند

حیواناتی که ممکن است در ایران نیست شوند