مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 04:202020-10-12اقتصادي

زور کرونا بیشتر است یا نمدمالان؟


نمدمالی یکی از مشاغل قدیمی مردم ایران بوده است، نمدمالان در سال های قبل با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کردند و در حال حاضر با شیوع کرونا مشکلات فعالان این عرصه دوچندان شده است و با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمدمالی یکی از مشاغل قدیمی مردم ایران بوده است که این کار به قدرت بدنی بسیار بالا احتیاج دارد، شیوه نمدمالی از دیرباز تاکنون تغییر محسوسی نداشته و در تمام نقاط کشور تقریبا یکسان است.

ماده اولیه نمد پشم گوسفند است، سپس این پشم با موادی از جمله جوهر و نوعی صابون مخلوط می شود و با حلاجی تبدیل به نمد می شود، از نمد برای ساخت زیرانداز، کمربند، کفی کفش، صندلی خودرو، کپنک چوپانی، زیر منقلی، جلیقه و .

استفاده می شود، معمولا مشتری اصلی نمد عشایر و دامداران هستند، اما در سال های اخیر از نمد برای ساخت کیف، کفش، عروسک، وسایل تزیینی و .

نیز استفاده می شود و مردم از این محصولات استقبال خوبی می کنند.

شهرکرد در سال 1397 به عنوان شهر ملی نمد در کشور معرفی شد و نمد چهارمحال و بختیاری نشان یونسکو دارد، نمدمالی یکی از مشاغل مردم شهر شهرکرد از دیرباز تاکنون بوده است، اما این حرفه در حال کمرنگ شدن است، در کوی نمدمالان شهرکرد کارگاه های کوچک نمدمالی وجود دارد، اما متاسفانه غفلت از ظرفیت موجب شده برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زور کرونا بیشتر است یا نمدمالان؟

زور کرونا بیشتر است یا نمدمالان؟