مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 09:152020-10-07اجتماعي

152 هزار دانش آموزاستثنایی تحت پوشش آموزش و پروش کشور


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت :در حال حاضر 152 هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش آموزش و پرورش کشور قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسلامشهر، سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صبح امروز در آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز فرشچی در اسلامشهر، اظهار کرد:در حاضر کمتر از یک درصدجمعیت دانش آموزان کشور یعنی حدود 152 هزار دانش آموز تحت پوشش نظام آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت 23 مدرسه ویژه نابینایان و 100مدرسه مخصوص ناشنوایان در سطح کشور گفت: یکی از کارهایی که در نظام جهانی اتفاق افتاده ایجاد شرایط برابر و فراگیر کردن آموزش ها بدون محدویت است و با توجه به اینکه در حال حاضر کودکان استثنایی در مدارس خاص بصورت ایزوله و تفکیک شده تحت تعلیم نظام آموزش و پرورش هستند، در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد با ایجاد تغییراتی در مدارس فراگیر و تلفیقی، دانش آموزان استثنایی را هم پای دیگر دانش آموزان در مدارس تحت آموزش و تعلیم قرار گیرند و آرمان این است که از مدارس تلفیقی به مدارس فراگیر برسیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های این وزارتخانه، بیان کرد: در حال حاضر 24 نوع مدرسه خاص، نمونه دولتی، استثنایی، سمپاد و غیره فعالیت می کنند که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

152 هزار دانش آموزاستثنایی تحت پوشش آموزش و پروش کشور

152 هزار دانش آموزاستثنایی تحت پوشش آموزش و پروش کشور