مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 08:352020-10-06اقتصادي

سایه افراد فاقد صلاحیت بر سیما و منظر شهری/شهر فروشی به جای شهرسازی


ناآگاهی کارفرماها و سوءاستفاده افراد سازنده یا افراد فاقد صلاحیت و تنها به قصد سودآوری سبب می شود که در هنگام احداث ساختمان نقشه ای که با زحمت تهیه شده است برخی اوقات کنار گذاشته شود که آسیب های برای سیما و منظر شهری به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، شهر فروشی به جای شهرسازی یکی از زخم های سیما و منظر شهر قم است که در اثر فراموشی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی رقم خورده است که بدترین حالت است و هر چه زمان می گذرد این اتفاق ناگوارتر می شود.

از دهه 70 به بعد معماری مدرن در قم رشد زیادی پیدا کرد و معماری سنتی و معماری اسلامی پس رفت داشت در حالی که قم یکی از کهن ترین شهرهای شیعی جهان است و ورود اسلام به ایران، در معماری شهر قم تأثیر گذاشته به طوری که تجلی آن در حرم حضرت معصومه(س) مشاهده می شود.

 آنچه بر اساس ارزیابی ها می توان به آن پی برد این است که سیما و منظر شهری قم در تطابق با معماری اسلامی و ایرانی تطبیق چندانی ندارد.

  ورود معماری مدرن امری گریزناپذیر بافت تاریخی نمایانگر معماری سنتی بوده که به این بافت تاریخی به ویژه پس از انقلاب حملات زیادی صورت گرفته بنابراین شیب حفظ و نگاهبانی از معماری اسلامی یا سنتی رو به پایین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه افراد فاقد صلاحیت بر سیما و منظر شهری/شهر فروشی به جای شهرسازی

سایه افراد فاقد صلاحیت بر سیما و منظر شهری/شهر فروشی به جای شهرسازی