مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 16:002020-10-03پزشكي

دامپزشکان در معرض 800 بیماری/ سامانه نظارتی دامپزشکی یزد رونمایی می شود


مدیرکل دامپزشکی استان یزد از دامپزشکی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان آور یاد کرد و گفت: دامپزشکان در معرض 800 بیماری مشترک انسان و دام هستند که برخی از آنها از کرونا خطرناک تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی فاتحی نیا روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته دامپزشکی با بیان اینکه در استان یزد بالغ بر 110 هزار رأس دام سبک، بیش از 802 هزار رأس دام سنگین، 14 هزار و 969 نفر شتر و بیش از 8 هزار قلاده سگ صاحب دار گله نگهداری می شود، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مأموریت های دامپزشکی در راستای حفظ سلامت مردم، واکسیناسیون و حفظ سلامت این دام است.

وی با اشاره به واکسیناسیون و تست های به عمل آمده از دام و طیور استان افزود: در سال جاری تست و واکسیناسیون مشمشه، تب برفکی، سل و … انجام شده و از از 26 شهریور تا 26 آبان ماه نیز فاز پاییزه واکسیناسیون 2 هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در حال اجراست.

فاتحی نیا با اشاره به اینکه به منظور مقابله با بیماری تب کریمه کنگو نیز دام ها پس از ذبح در مرحله پیش سرد نگهداری و سپس وارد فاز عرضه می شوند، افزود: واحد پیش سرد کشتارگاه یزد راه اندازی شده و مردم هنگام خرید گوشت از قصابی های تحت نظارت دامپزشکی، دیگر هیچ نگرانی بابت بیماری تب کریمه کنگو نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکان در معرض 800 بیماری/ سامانه نظارتی دامپزشکی یزد رونمایی می شود

دامپزشکان در معرض 800 بیماری/ سامانه نظارتی دامپزشکی یزد رونمایی می شود