مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 11:302020-10-03اقتصادي

یزد هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ ندارد/ معدوم سازی 100 تن فرآورده دامی در یزد


مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان این که امسال 14 میلیون و 612 هزار قطعه جوجه ریزی در 920 واحد پرورش طیور این استان انجام شده است، گفت: یزد هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد علی فاتحی نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن هفته دامپزشکی برگزار شد، با بیان این که هر ساله از 12 تا 19 مهر به نام هفته دامپزشکی نامگذاری شده است، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال از هفت هزار و 922 راس دام سنگین و دو هزار رأس دام سبک در سطح استان یزد تست تب مالت گرفته شده است.

وی تأمین سلامت فرآوردهای غذایی را از جمله مهمترین وظایف تعیین شده برای اداره کل دامپزشکی در استان یزد دانست و افزود: مسئولیت کنترل و نظارت بر تولید و توزیع انواع فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره مردم بر عهده بازرسان دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه انجام تست بیماری سل از 10 هزار و 842 راس دام سبک و سنگین را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و گفت: همچنین در این مدت از دو هزار و 203 راس اسب تست مشمه نیز گرفته شده است.

فاتحی نیا با بیان این که خوشبختانه تاکنون هیچ تست مثبتی در مورد ابتلا به مشمه در استان یزد گزارش نشده است، تصریح کرد: تست مشمه مخصوص پرورش اسب که منفی بودن آن در استان بیانگر بستر بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ ندارد/ معدوم سازی 100 تن فرآورده دامی در یزد

یزد هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ ندارد/ معدوم سازی 100 تن فرآورده دامی در یزد