مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 15:452020-10-01اقتصادي

برآورد تولید 125 هزار تن گندم در سال آینده


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بخیاری گفت: مصرف گندم در استان ما 100 هزار تن در سال است که برآورد می شود در سال آینده 125 هزارتن گندم تولید شود.

- حمیدرضا دانش امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان ما از دهه اول شهریورماه و با کشت کلزا آغاز می شود که تاکنون در بیش از هفت هزار هکتار کشت کلزا انجام شده و بذر، کود و سم مورد نیاز تهیه و به کشاورزان تحویل داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کشت پاییزه در استان محصولات گندم، جو و کلزا کشت می شود، افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت جو آبی 10 هزار هکتار و جو دیم  17 هزار هکتار است که بذر آن تهیه و قیمت هر کلیوگرم بذر اصلاح شده جو آبی سه هزار و500 تومان و جو دیم سه هزار و 300 تومان است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در استان 20 هزار هکتار و گندم دیم 38 هزار هکتار است که تا پایان آبان ماه این محصولات کشت می شوند.

دانش عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم  بذر اصلاح شده گندم دیم سه هزار و 700 تومان و گندم آبی  سه هزار و 900 تومان است و خرید این محصول برای سال آینده تضمینی و با قیمت چهار هزار تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد تولید 125 هزار تن گندم در سال آینده

برآورد تولید 125 هزار تن گندم در سال آینده