مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 11:452020-10-01بين الملل

تحلیلگر عراقی: واشنگتن سالهاست در پی انتقال سفارت از بغداد به اربیل است


تحلیلگر سیاسی عراقی تصریح کرد که آمریکا در پی تبدیل عراق به صحنه درگیری میان موافقان و مخالفان خود با هدف حفظ نیروهای خود در خاک این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کریم الخیکانی کارشناس سیاسی عراق اعلام کرد که واشنگتن تلاش دارد بغداد را به سوی منازعه و درگیری سیاسی سوق دهد تا از رهگذر تهدید تلویحی علیه امنیت و ثبات عراق با انتقال کادر دیپلماتیک خود به منطقه کردستان، نیروهای خود را در داخل عراق حفظ کند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بر قصد آمریکا مبنی بر خروج از سفارت واشنگتن در بغداد تاکید کرد و این امر در راستای فشار بر دولت عراق برای حفظ آن در کنار آمریکا صورت می گیرد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: سخن گفتن از خروج آمریکا از بغداد و انتقال به اربیل، تصمیم آنی نیست بلکه آمریکا سالهاست برای احداث بزرگترین کنسولگری خود در جهان در منطقه کردستان با هدف تامین منافعش در عراق به دور از بغداد، برنامه ریزی کرده است.

وی توضیح داد: انتقال سفارت آمریکا به کردستان عراق با هدف ایجاد یک منازعه سیاسی داخلی میان مخالفان و موافقان حضور آمریکا در عراق صورت می گیرد و تهدید تلویحی علیه برخی سمبل های ملی در صورت خروج آمریکا از بغداد و انتقال به منطقه کردستان در زمانی صورت می گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر عراقی: واشنگتن سالهاست در پی انتقال سفارت از بغداد به اربیل است

تحلیلگر عراقی: واشنگتن سالهاست در پی انتقال سفارت از بغداد به اربیل است