مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:352020-10-01اقتصادي

عشایر پلدختر 8 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند


رییس اداره امور عشایر پلدختر با اشاره به اینکه عشایر پلدختر 8 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند، گفت: پلدختر میزبان عشایر شهرهای لرستان و استان های همدان و کرمانشاه است.

- سید عیسی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: دو هزار خانوار عشایر ساکن شهرستان پلدختر و حدود دو هزار خانوار از جامعه عشایری سایر استان ها مانند کرمانشاه، همدان، شهرستان های استان شامل خرم آباد، دورود، الشتر و نورآباد هستند.

وی، افزود: عشایر پلدختر 8 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

رییس اداره امور عشایر پلدختر گفت: عشایر شهرستان پلدختر در قالب طوایف ایل بالاگریوه، حسنوند، بیرانوند، بختیاری، ترکاشوند و دلفان هستند که حدود 25 درصد گوشت قرمز و پروتیین شهرستان را تأمین می کنند.

کاظمی افزود: تعداد دام های عشایر شهرستان 300 الی 400 هزار رأس دام سبک است و 500 الی 600 هزار رأس دام سبک نیز از سایر نقاط در فصل قشلاق به پلدختر کوچ می کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان اسکان عشایر در شهرستان پلدختر بسته به شرایط جوی و منطقه ای 6 الی هفت ماه است، یادآور شد: عشایر پلدختر 15 شهریور از مناطق ییلاقی استان های همدان و لرستان کوچ کرده و مناطقی از پلدختر مانند تخت چان، چینه زال، سیاه گلال، زعفران، تنگ فنی، ریان مله و جوزار را برای قشلاق خود انتخاب می کنند و تا پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر پلدختر 8 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند

عشایر پلدختر 8 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند