مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:052020-09-30اقتصادي

35 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود


رییس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: 35 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا خامه زر جمعی از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: شرایط اقتصادی در حقیقت کار را برای تجار و فعالان اقتصادی بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای کار با کشور افغانستان تحریم ها از یک طرف کار را سخت کرده است و از طرف دیگر حضور نیروهای فرامنطقه ای و سایر مسائل موانعی را برای رشد تجارت و صادرات با این کشور همسایه به وجود آورده است.

رییس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش عمده ای از تجارت با کشور افغانستان از مرز ماهیرود صورت می گیرد، بیان کرد: امنیت حاصل در ماهیرود توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و از جمله ارتش قدرتمند ما تأمین می شود.

خامه زر ادامه داد: از لحاظ وزنی 50 و از نظر ارزشی 30 تا 35 درصد صادرات ایران از مرز ماهیرود صورت می گیرد که بسیار ارزشمند است.

نوربخش از تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت خراسان جنوبی نیز در این دیدار بیان کرد: ما در خراسان جنوبی با خشکسالی های سالیان گذشته رو به رو بودیم و از طرف دیگر به واسطه کویری بودن منطقه، کشاورزی با چالش هایی رو به رو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود

35 درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود