مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:252020-09-29اقتصادي

چوب حراج به صنایع ابریشمی گیلان/اساتید گیلان خواستار ورود سازمان بازرسی شدند


در پی واگذاری باری به هر جهت شرکت صنایع ابریشم گیلان، این شرکت که به عنوان یکی از مهم ترین تولیدکنندگان نخ ابریشم کشور به شمار می رفت با خطر تعطیلی کامل مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، پرورش کرم ابریشم و در راستای آن غرس درخت های توت در سال های نه چندان دور، یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزان استان بوده و حتی در قرون گذشته، این محصول در شمار یکی از اساسی ترین کالاهای صادراتی ایران محسوب شده است.

نوغانداری، پرورش کرم ابریشم به منظور تولید ابریشم است و کرم ابریشم بالغ بر پنج تا هفت سانتی متر طول دارد و برگ توت تنها غذای لذیذ آن به شمار می رود.

تأمین برگ درخت توت برای تغذیه کرم ها از محوری ترین نیازهای نوغانداری است که از اوایل اردیبهشت و با سبز شدن برگ های توت دوره پرورش 40 تا 45 روزه آن آغاز می شود.

کاهش عجیب تولید پیله تر و نخ ابریشم در گیلان 50 درصد سهم تولید پیله تر در کشور متعلق به گیلان است و متأسفانه در دهه های گذشته شاهد افول این صنعت در ایران و گیلان تا سطح نازل یک درصد تولید ابریشم جهان بوده ایم به طوری که تولید پیله ابریشم از پنج هزار و 500 تُن در سال 1370 به 850 تُن در سال 1396 و در همین دوره تولید نخ ابریشم نیز از 850 تُن به 136 تُن رسیده و تأسف بارتر اینکه در دهه های ماضی به دلیل وجود برخی سیاست های غیر حمایتی، و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج به صنایع ابریشمی گیلان/اساتید گیلان خواستار ورود سازمان بازرسی شدند

چوب حراج به صنایع ابریشمی گیلان/اساتید گیلان خواستار ورود سازمان بازرسی شدند