مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 02:402020-09-28بين الملل

دولت آمریکا تحریم های جدید علیه بخش مالی ایران را بررسی می کند


منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند که مقامات کاخ سفید در حال بررسی یک طرح پیشنهادی برای وضع تحریم های جدید علیه بخش مالی ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، سه فرد آگاه در دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که تیم اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور در حال بررسی و ارزیابی طرح تحریم های جدید با هدف اعمال فشار بر اقتصاد ایران از طریق تحریم حدود 14 بانک ایرانی هستند.

به گفته این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، این تحریم های پیشنهادی دارای دو هدف هستند: یکی مسدود کردن یکی از چند روزنه مالی باقی مانده که امکان کسب درآمد را به حکومت ایران می دهد، و دوم ممانعت از تحقق وعده جو بایدن دموکرات مبنی بر پیوستن مجدد به توافق هسته ای 2015 با ایران در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر.

البته گفته می شود که طرح این تحریم های پیشنهادی همچنان در دست بررسی است و هنوز به دفتر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ارسال نشده است.

مطابق این طرح پیشنهادی، دولت آمریکا بخش مالی ایران را تحت لوای فرمان اجرایی 13902 قرار می دهد؛ فرمانی که ترامپ در ماه ژانویه به منظور اعمال محدودیت بر صنایع معدن کاوی، ساخت و ساز و سایر صنایع امضا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آمریکا تحریم های جدید علیه بخش مالی ایران را بررسی می کند

دولت آمریکا تحریم های جدید علیه بخش مالی ایران را بررسی می کند