مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 04:502020-09-28اقتصادي

هلوی آبدار شندآباد، برندی در سبد میوه خارجی ها


هلوی آبدار شندآباد به دلیل مرغوبیت بالا در کنار شهرت ملی و حضور در بازارهای کشور، به عنوان برندی در سبد میوه برخی کشورهای خارجی حضور دارد.

- هلو میوه ای سرشار از ویتامین و دارای نیاز آبی بالا بوده و انواع و ارقام مختلفی دارد که هر یک از نظر ظاهر و رنگ متفاوت هستند اما در نهایت طعمی به یادماندنی در ذائقه انسان ها بر جا می گذارد.

این محصول از سال های دور در شندآباد، شهری از توابع شهرستان شبستر، به عنوان برند این منطقه کاشته می شود و طعم و کیفیت مخصوص به خود را دارد و حتی هرساله جشنواره ای برای معرفی و عرضه انواع هلوی شندآباد برگزار می شود که امسال به دلیل شرایط کرونایی لغو شده است.

در سال های اخیر باغداری در این شهر رونق بسیار خوبی یافته و ارزآوری بالایی را برای شهرستان به همراه داشته است.

بهبود این شرایط، ظرفیت بسیار بالای باغداری در شندآباد را بیش از پیش روشن ساخته و زمینه خوبی برای سرمایه گذاری به وجود آورده است.

تولید بیش از 35 هزار تن هلو در شبستر مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شبستر در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که سطح باغات این شهرستان بالغ بر 10 هزار و 500 هکتار است، می گوید: 3500 هکتار باغ شبستر در زیرکشت میوه های هسته دار بوده که 2200 هکتار از آن مختص به کشت هلو است و سالانه بیش از 35 هزار تن هلو در این شهرستان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلوی آبدار شندآباد، برندی در سبد میوه خارجی ها

هلوی آبدار شندآباد، برندی در سبد میوه خارجی ها