مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 20:402020-09-26سياسي

روایت «هفتاد و دومین غواص»/ از پایی که می لنگید تا لباس های غواصی رنگاوارنگ!


«کریم مطهری» فرمانده گردان غواصی جعفر طیار 71 غواص را از جمع گردان 175 نفری اش، داخل آب برد و خودش جلوتر از بقیه سینه اروند را شکافت و به سینه دشمن زد، - خبرگزاری فارس - همدان:  کریم مطهری فرمانده گردان غواصی جعفر طیار بود که 71 غواص را از جمع گردان 175 نفری اش، داخل آب برد و خودش جلوتر از بقیه سینه اروند را شکافت و به ساحل دشمن رسید، تا جایی که حنجره اش با گلوله شکافته شد.

یادی از آن شب کنیم شب عملیاتی که شهید علی چیت سازیان رو به حاج کریم می کند و می گوید: کریم اگر به گرداب برخوردی، آب وحشی اروند را به فاطمه زهرا قسم بده.

جمله ای که بعد از آن سال ها باز هم بغض گلوی حاج کریم را می فشارد.

در هفته دفاع مقدس دل خود را با شهدای غواص یکی کردیم و پای روایت حاج کریم نشستیم او از دوران کودکی اش تا پیروزی انقلاب برایمان گفت و آغاز جنگ و حضور در جبهه و دوستانی که آسمانی شده اند، به خصوص شهدای غواص کربلای 4.

فارس: ابتدا از فعالیت های دوران انقلاب و حال و هوای آن دوران بفرمایید.

مطهری: وقتی انقلاب شد 13 سالم بود هم خانواده و هم خودم انقلابی و دوستدار امام بودیم و هر کاری که می توانستیم برای انقلاب می کردیم.

قبل از پیروزی انقلاب با دوستانم 15 نفری بودیم که خودجوش فعالیت انقلابی داشتیم می کردیم، بازوبندهایی با پارچه های سفید تهیه کرده بودیم و روی آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت «هفتاد و دومین غواص»/ از پایی که می لنگید تا لباس های غواصی رنگاوارنگ!

روایت «هفتاد و دومین غواص»/ از پایی که می لنگید تا لباس های غواصی رنگاوارنگ!