مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-26اجتماعي

تعرضی دیگر به کوه دماوند!


با وجود اعتراض ها و محرز بودن تعرض به کوه دماوند به عنوان میراث طبیعی ملی، چهار «ایگلو» (پناهگاه) در ارتفاع بالای 4200 متری دماوند اضافه شد.

- با وجود اعتراض ها و محرز بودن تعرض به کوه دماوند به عنوان میراث طبیعی ملی، چهار ایگلو (پناهگاه) در ارتفاع بالای 4200 متری دماوند اضافه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته برخی کوهنوردان و فعالان گردشگری و محیط زیست نسبت به اقدام فدراسیون کوهنوردی برای اضافه کردن ایگلوهایی با کاربری پناهگاه در ارتفاع بالای 4200 متری کوه دماوند سال 1395 پرونده دماوند را برای ثبت در فهرست جهانی در یونسکو مطرح کرد اما آسیب ها و تعرض های فراوان مانع از ثبت دماوند در فهرست جهانی یونسکو شد.

ماجرای وقف بخش هایی از کوه دماوند و اینک تعرض هایی که در ارتفاع 4200 متری این کوه شده، نگرانی ها را برای ثبت جهانی این میراث طبیعی تشدید کرده است.

عکس هایی که روز گذشته (جمعه چهارم مهرماه) از جبهه جنوبی دماوند گرفته شده است، نشان می دهد برای برپایی چهار ایگلو در ارتفاع بالای 4200 متری، زیرسازی هایی انجام شده است که به گفته کنشگران، به نوعی تعرض به میراث طبیعی ملی دماوند محسوب می شود و کاربری موقتی بودن این سازه ها را زیر سوال می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرضی دیگر به کوه دماوند!

تعرضی دیگر به کوه دماوند!