مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:152020-09-26بين الملل

آغاز برداشت زراعت چوب در 4 شهرستان/ روشی برای کاهش فشار بر هیرکانی


معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه هم اکنون مناطق تنیان صومعه سرا، حفظ آباد تالش، چاف و چمخاله لنگرود و پیلمبرا و گیسوم رضوانشهر در حال بهره برداری است، - ایسنا/گیلان معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه هم اکنون مناطق تنیان صومعه سرا، حفظ آباد تالش، چاف و چمخاله لنگرود و پیلمبرا و گیسوم رضوانشهر در حال بهره برداری است، افزود: چوبر شفت نیز به زودی بهره برداری می شوند و مجری کاشت مجدد نیز انتخاب شده و بعد از 10 سال برداشت خواهیم داشت.

به دنبال فیلم منشتر شده در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان صد ساله جنگل هزارسرای روستای تنیان شهرستان صومعه سرا، نظر معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان را در این خصوص جویا شدیم.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، زراعت چوب را یکی از مهمترین سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دانست و اظهار کرد: زراعت چوب در درجه اول برای حفاظت از جنگل های هیرکانی و کمک به کاهش فشار به جنگل های طبیعی شمال کشور است.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به چوب حدود 11 میلیون مترمکعب است، افزود: با وجود اجرای طرح توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی، نیاز چوبی کشور همچنان وجود دارد و اگر تولید چوب نداشته باشیم، شاهد دست اندازی غیر مجاز به گونه های طبیعی خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زراعت چوب در 4 شهرستان/ روشی برای کاهش فشار بر هیرکانی

آغاز برداشت زراعت چوب در 4 شهرستان/ روشی برای کاهش فشار بر هیرکانی