مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 04:402020-09-26اقتصادي

سردخانه محصولات کشاورزی؛ نیاز مبرم لرستان


بنا بر اعلام مقامات وزارت جهاد کشاورزی به دلیل نبود سردخانه و صنایع فرآوری کافی محصولات کشاورزی در کشور، سالانه 29 میلیون تن محصولات باغی و زراعی که حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران این مرزوبوم است از بین رفته و با پدیده دورریزی مواجه هستند.

- ایسنا/لرستان بنا بر اعلام مقامات وزارت جهاد کشاورزی به دلیل نبود سردخانه و صنایع فرآوری کافی محصولات کشاورزی در کشور، سالانه 29 میلیون تن محصولات باغی و زراعی که حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران این مرزوبوم است از بین رفته و با پدیده دورریزی مواجه هستند.

لرستان نیز با دارا بودن اراضی کشاورزی وسیع و محصولات باغی و زراعی با تولید محصولات شاخصی همچون انار، انجیر، سیب و … به دلیل فقدان سردخانه سهم قابل ملاحظه ای از دورریز تولیدات زراعی و باغی را به خود اختصاص داده است.

بدون وجود و توسعه سردخانه در مناطق مختلف استان امکان تولید پایدار ممکن نبوده و در هر فصل تولید، بخشی از محصول به ضایعات تبدیل خواهد شد و این سردخانه ها به عنوان مراکز ذخیره سازی نقش مهمی در تنظیم بازار مصرف داخل و رونق صادرات دارند.

چرا ثروت لرستان به ضایعات تبدیل شود؟ احسان ناصر رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم آباد با مطرح کردن اینکه چرا باید حدود 30 درصد از ثروت استان به ضایعات تبدیل شود، گفت: بالاترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردخانه محصولات کشاورزی؛ نیاز مبرم لرستان

سردخانه محصولات کشاورزی؛ نیاز مبرم لرستان