مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-24اقتصادي

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد


جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که تولید سیگار در پنج ماهه اول امسال 12.

4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در پنج ماهه اول امسال 22 میلیارد و 600 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید 19 میلیارد و 790 میلیون نخ در پنج ماهه اول سال گذشته 12.

4 درصد کاهش داشته است.

در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در پنج ماه 27 میلیارد و 80 میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم 63.

2 درصد افزایش، از چهار میلیارد و 510 میلیون نخ سیگار در پنج ماهه اول سال قبل به هفت میلیارد و 360 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

در میانه تیر ماه، رییس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه قبلش خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از 15 واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود.

او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می‌تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

البته اوایل مرداد ماه عطاالله معروفخانی، رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، از حل شدن بخش عمده مشکل تامین مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد