مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 05:252020-09-24اقتصادي

دلایل افول دوران طلایی پنبه؛راههای افزایش دوباره تولید طلای سفید در مزارع


امروز کشاورزان نمونه کشوری در کاشمر از دلایل افول دوران طلایی پنبه در کشور گفتند و راههای افزایش دوباره تولید طلای سفید را بیان کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز کشاورزان نمونه پنبه کار کاشمر در   کنفرانس خبری از مشکلات کشاورزی و دلایلی که باعث شد کشت طلای سفید طی سالهای گذشته در این منطقه بسیار کمتر شود صحبت کردند.

این کشاورزان از عدم حمایت دولت در سال های گذشته و مجموعه عواملی که باعث شد کشت پنبه در این منطقه به عنوان قطب تولید این محصول توجیه اقتصادی نداشته باشد بحث کردند.

هادی تقوی 62 ساله که در سال 72 با تولید 8 تن در هکتار به عنوان پنبه کار نمونه کشور معرفی شده بود امروز کشت طلای سفید را رها کرده و به تولید محصولات دیگری روی آورده است و به جای پنبه محصولاتی مانند انگور، جو و ذرت می کارد.

به گفته این کشاورز نمونه کاشمری عدم حمایت دولت در سال های گذشته از محصول استراتژیک پنبه باعث شد  آنها این محصول را رها کنند.

تقوی گفت: در حالی که در آن زمان تولید پنبه در اوج بود و حتی صادرات  به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان داشتیم، با اجازه دولت وقت  پنبه به ویژه الیاف مصنوعی وارد شد که همین واردات بی رویه تولید کنندکان داخلی را فلج کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل افول دوران طلایی پنبه؛راههای افزایش دوباره تولید طلای سفید در مزارع

دلایل افول دوران طلایی پنبه؛راههای افزایش دوباره تولید طلای سفید در مزارع