مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 11:352020-09-23اجتماعي

جای خالی زبان اشاره ویژه دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد


مدیرعامل انجمن ملی زبان اشاره ایران با اشاره به مشکلات کودکان ناشنوا در استفاده از شبکه شاد گفت: این شبکه به علت شرایط خاصی که دارد باید در آن از برخی علائم استفاده شود و همزمان با آموزش معلم، زبان اشاره هم مورد استفاده قرار گیرد که البته معلم‌های عمومی ما این اشاره‌ها را نمی‌دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از سازمان بهزیستی کشور، مهدیه مهدویان افزود: برای رفع این مشکل آموزش خاص ناشنوایان همزمان با تدریس به روش زبان اشاره از سوی سازمان استثنایی برنامه ریزی شده و آموزش دروسی در قالب فایل ویدئویی انجام و در شبکه شاد بارگذاری می شود.

برخی می گویند ارائه دروس، زیرنویس و برخی می گویند مترجم اشاره داشته باشد و فردی کنار تصویر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای بچه های تلفیقی که در مدارس پذیرا درس می خوانند و در محیط عادی آموزش می بینند آموزش محتوا مبتنی بر لبخوانی استفاده و از معلم خواسته می شود که آرامتر و واضح تر صحبت کند تا آموزش گام به گام انجام شود.

تحصیل کودکان ناشنوا در مدارس عادی مدیرعامل انجمن ملی زبان اشاره ایران با بیان اینکه مواردی مانند میزان افت شنوایی، تعامل با محیط و گنجینه اطلاعاتی در تصمیم‌گیری نوع مدرسه کودکان ناشنوا و کم‌شنوا دخیل است، گفت: ممکن است کودکی ناشنوای مطلق باشد اما آنقدر خانواده با او خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی زبان اشاره ویژه دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد

جای خالی زبان اشاره ویژه دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد