مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 05:502020-09-23سياسي

توسعه زبان فارسی محور دیدار سفیر ایران با رییس دانشگاه دولتی بیشکک


سفیرایران و رییس دانشگاه دولتی بیشکک در مورد توسعه آموزش زبان فارسی در قرقیزستان و همکاری دو جانبه گفت وگو تبادل نظر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران با موسایف عبدالداد عنایت اویچ رییس دانشگاه دولتی بیشکک ملاقات و در مورد همکاری های فرهنگی و آموزشی میان دو کشور رایزنی و گفت وگو نمود.

  در این ملاقات که رییس دانشکده شرق شناسی و روابط بین الملل دانشگاه و رایزن فرهنگی سفارت نیز حضور داشت سعید خرازی ضمن تبریک انتخاب مجدد موسایف به ریاست دانشگاه دولتی بیشکک اظهار امیدواری کرد در دوره جدید مسئولیت ایشان همکاری های آموزشی و فرهنگی میان دانشگاه های دو کشور به ویژه در بخش آموزش زبان فارسی بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین ضمن اشاره به تحرکات 6 ماه گذشته در مناسبات دو کشور و کمک های ارسالی ایران به قرقیزستان و گفت وگوهای مقامات عالی دو کشور از توجه رییس دانشگاه به تقویت کرسی های زبان فارسی در دانشگاه تشکر نمود و اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور را مهم ترین پشتوانه روابط دو جانبه دانست.

خرازی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت ها و همکاری های دو کشور طی 6 ماه گذشته به تلاش های بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی در تقویت کرسی های زبان فارسی در خارج از کشور اشاره و بر حفظ و استمرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زبان فارسی محور دیدار سفیر ایران با رییس دانشگاه دولتی بیشکک

توسعه زبان فارسی محور دیدار سفیر ایران با رییس دانشگاه دولتی بیشکک