مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 04:152020-09-23سياسي

یک یزدی تبار دانشگاه تهران را بنیان گذاشت


پژوهشگر یزدی بنیانگذار دانشگاه تهران را یک یزدی تبار خواند و گفت: دکتر «علی اکبر سیاسی» پس از استقلال دانشگاه تهران به مدت 12 سال از سوی اساتید دانشگاه تهران به ریاست این دانشگاه انتخاب شد.

- ایسنا/یزد پژوهشگر یزدی بنیانگذار دانشگاه تهران را یک یزدی تبار خواند و گفت: دکتر علی اکبر سیاسی پس از استقلال دانشگاه تهران به مدت 12 سال از سوی اساتید دانشگاه تهران به ریاست این دانشگاه انتخاب شد.

حسین مسرّت در گفت وگو با ایسنا یکی از نادره مردان روزگار ایران را دکتر علی اکبر سیاسی خواند و گفت: علی اکبر سیاسی را که با عنوان بنیانگذار دانشگاه تهران می شناسند، در سال 1273 یا 1274 هجری شمسی در تهران به دنیا آمد ولی از یزدی تبارانی بود که پدرش به تهران کوچ کرده بود.

وی افزود: سیاسی تحصیلات ابتدایی و متوسّطه را در تهران و در مدارس خرد و سلطانی گذراند و پس از فراغت از تحصیل به سال 1296 هجری شمسی معلّم دارالفنون شد که یکی از مدارس بسیار معتبر دوران احمدشاه قاجار بود.

به گفته مسرت، سیاسی در آزمون اعزام دانشجویان به خارج شرکت کرد و موفق شد و بدون درنگ راهی اروپا شد.

با پیش آمدن جنگ جهانگیر، نخست به ناچار به تهران برگشت و دوباره در سال 1306 هجری شمسی راهی فرانسه شد و سرانجام توانست از دانشگاه سوربن پاریس، درجه عالی دکترا را بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک یزدی تبار دانشگاه تهران را بنیان گذاشت

یک یزدی تبار دانشگاه تهران را بنیان گذاشت