مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-22پزشكي

تاثیر ژنتیک در سطح ابتلای افراد به کرونا


پدر علم ژنتیک ایران با بیان اینکه ویروس کرونا بر افراد با ویژگی‌های ژنتیکی مختلف به شکل متفاوتی اثر می‌گذارد و ریسک ابتلا به بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است، گفت: با تحلیل داده‌های ژنتیکی می‌توان متوجه شد که میزان ریسک ابتلا به بیماری در افراد و سطح درگیری آنها در صورت ابتلا به ویروس چقدر است.

پرفسور داریوش فرهود در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تأثیر ژنتیک بر روی تمام مسائل زندگی انسان، اظهار کرد: ویروس کرونا نیز بر افراد با ویژگی های ژنتیکی مختلف، به شکل متفاوتی اثر می گذارد.

این متخصص ژنتیک پزشکی با بیان اینکه ویژگی ها و استعدادهای افراد تحت تاثیر دو عامل محیط و ژنتیک است، افزود: ویژگی های درونی هر فرد نشان دهنده پتانسیل درونی اوست و در صورتی که فرد در محیط مناسبی رشد پیدا کند، این پتانسیل ها بروز کرده و فرد را در مسیر موفقیت زندگی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از دو فاکتور محیط و ژنتیک نسبت به دیگری ارجحیت ندارد، توضیح داد: مشخصات ژنتیکی، ویژگی های درونی فرد را مشخص می کند که فرد در چه موردی می تواند قوی باشد و یا بالعکس از پتانسیل خوبی برخوردار نباشد، اما با قرارگیری در محیط مناسب، پتانسیل درونی فرد رشد پیدا کرده و در مواردی که ضعف دارد، با تلاش و تمرین بهتر شود و به موفقیت دست یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ژنتیک در سطح ابتلای افراد به کرونا

تاثیر ژنتیک در سطح ابتلای افراد به کرونا