مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 03:452020-09-22اجتماعي

بعد از ظهر امروز ساکنان نیمکره شمالی زمین به استقبال پاییز می روند


در حالی در بعد از ظهر امروز اول مهرماه ساکنان نیمکره شمالی فصل پاییز را شاهد خواهند بود که ساکنان نیمکره جنوبی به استقبال بهار می روند.

- در حالی در بعد از ظهر امروز اول مهرماه ساکنان نیمکره شمالی فصل پاییز را شاهد خواهند بود که ساکنان نیمکره جنوبی به استقبال بهار می روند.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگو با ایسنا گفت: به مسیر حرکت ظاهری خورشید بر روی کره آسمان دایره البروج گفته می شود و با دایره دیگری به نام استوای آسمان با توجه به انحراف محوری زمین و تاثیر آن بر این دو دایره، زاویه 23.

5 درجه می ‎سازد.

وی ادامه داد: بر این اساس دوایر مورد اشاره شده در دو نقطه یکدیگر را قطع می کنند که به آنها گِره یا عِقده (Node) می گویند و نام این دو نقطه اعتدالین است که یکی اعتدال پاییزی و دیگری اعتدال بهاری نامیده می شود.

عتیقی خاطرنشان کرد: بر پایه اطلاعات موجود ایرانیان باستان از گذشته های دور با دقت نسبتا خوبی این موقعیت های نجومی را محاسبه می کردند و حتی تا قبل از عصر هخامنشیان ، آغاز سال در پایان فصل تابستان و روز آغازین فصل پاییز بوده است؛ چرا که احتمالا از آنجایی که شغل بیشتر مردم آن روزگار کشاورزی بوده است، با جمع آوری محصولات خود در پایان فصل تابستان، خود را آماده سال نوی کشاورزی و کشت پاییزی می کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از ظهر امروز ساکنان نیمکره شمالی زمین به استقبال پاییز می روند

بعد از ظهر امروز ساکنان نیمکره شمالی زمین به استقبال پاییز می روند